GRATTIS VÄNNEN!

16:55 Edit This 0 Comments »

grattis på födelsedagen MEGA! Idag fyller min trogna och bästa vän Mega 18 år! Herregud vad länge jag kännt dig, låg och tänkte på det innan jag somnade igårkväll. Man kan snabbt säga att det var många tankar som flög runt i mitt huvud.

Tre dagar innan julafton 1996 flyttade familjen Söderström /Skott till Hägerstad. En familj som tidigare bott i Göteborg. På en cykelsemester fastnade de för vår bygd och ja, snart var de här. Pappa Daniel, mamma Helene och barnen Myl, Mega och Mex. Jag var ju inte särskilt gammal, men jag minns det hela ganska tydligt. Mina bröder hade träffat det äldsta syskonet i familjen och kom hem och berättade att det fanns en lillasyster, som var lika gammal som mig. Inget mer med det.

Henne fick jag ju syn på på dagis senare, vi kom fram till (som förnuftiga 5-6-åringar) att hon nog var den nya grannen, och jag var nog brödernas lillasyster. jaha, okej då, vi blir väl kompisar då. Och den delen har jag aldrig ångrat, i hela mitt liv!

året gick och vi umgicks! dagis, fritids trädgården på sommaren. Jag med min dockvagn på väg till Mega, Mega väntandes med sin i trädgården. Herregud, jag minns det som om det var igår. Men alltid var jag lite smått avundsjuk på denna flicka. Hon hade så fint hår, hon kunde rita så snyggt (jag var den största härmapan), hon hade de finaste barbie och hennes pappa lagade den konstigaste och STARKASTE maten jag någonsin ätit! Kul hade vi,

Skolan började, samma klass på Björkfors skola! JESUS vilka jobbiga ungar vi var! Resten av tjejerna var rätt så prydliga och skötte det de skulle, men vi, vi kom för sent, vi lekte med killarna och sjöng den svenska nationalsången inför hela klassen med en extra twist: "Du gamla du fria du fjäll-feta ko..." (vi blev utslängda av den högröda fröken)...

En lång flicka med ett lång, blont och lockigt hår.
En kort flicka med ett kort, brunt och rakt hår.
Och de blev bästa vänner.

Åren gick och nästa stora utmaning blev sommaren efter 5:e klass då jag fick möjligheten att följa med Megas familj på en bilresa till Portugal under 5 veckor! Det var nog det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Underbara minnen finns det där ifrån:
- kanin
- "han-som-inte-får-nämnas-vid-namn-campingen"
- lödderkrig vid disken
- försöka att dra ut tänder
- fisk och oliver
- herrelösa hundar
- soft airgun
- handväskor för 10 Euro
- hundbajs -Wurst (korv)
- pinsamma toalettbesök med bajsande tanter
och massor mer...

Sen tog mellanstadiet slut, och höstadiet tog sin början. Kisa, ny intryck och vi fick dela varan med en massa nya människor. Våran vänskap växte vi ifrån, och den blev aldrig vad den varit. Men är det så konstigt? alla växer ju! Men nån stans innuti har jag alltid kännt att du och jag hör ihop, det gör inget hur mycket tid vi än är ifrån varandra, för vi finns alltid där för varandra. Du går på gymnasiet i Sthlm, och jag har flyttat in till Linköping, vi ses några enstaka helger men vi är fortfarande kompisar.

Om någon skulle fråga mig vem min bästa kompis är, då skulle jag efter tre sekunders överläggning svara:
"Mega såklart!"


Älskar dig Mega, kommer ALLTID att vara din vän! <3

0 kommentarer: