om böcker

14:56 Edit This 0 Comments »
När jag var runt 14 år läste ja hur mycket böcker som helst! Jag kunde läsa en bok om dagen, jag låg timmar i sträck och intresset kunde inte ta slut. Det var faktiskt kul. Sen kom skolan och tog över, man han inte läsa lika mycket och vissa böcker blev man "tvingad" att läsa, även fast de var bra eller dåliga. En film gick snabbare att titta på, och när jag kom på hur kul det är med film, inte då bara att titta på en film, utan allt runt omkring, så öppnas en helt ny hobby. Film.
Film betyder mycket för mig, och jag saknar verkligen att läsa böcker, och det finns en röst inom mig som undrar om en bok verkligen kan säga lika mycket som en film? Hur kan vissa scener beskrivas i ord? Har böckerna svikit mig, eller har jag svikit dem?

Det här känns (töntvarning) väldigt sorgligt, och jag vill verkligen läsa mer böcker, men jag hinner inte. Är det inte sorgligt?

0 kommentarer: